مقالات آرشیو خبر ها
یوونتوس به لطف جوانانش تورینو را در هم شکست

یوونتوس به لطف جوانانش تورینو را در هم شکست

وقتی صحبت از سری آ می شود، یوونتوس توقف ناپذیر است و تیمی است که مهارت، انگیره و ذهنیت برتری بر همه و بالا بردن جام را دارد. آنها همچنین یکی از بهترین دروازه بان های تاریخ را دارند: جانلوییجی بوفون.

 

این دروازبان نمادین ایتالیا بالاخره در بازی روز یکشنبه در پیروزی 4‐1 برابر تورینو گل خورد ولی نه پیش از آنکه رکورد تاریخ سری آ را جا به جا کند. شکست دادن تورینو بعد از یک باخت دلخراش در وسط هفته برابر بایرن مونیخ در لیگ قهرمانان نشان داد که یوونتوس با اینکه در لحظاتی در این بازی اذیت شد اما بلوغ و استعداد لازم برای مستولی بر ان را دارد. یوونتوس از ترس تورینو استفاده کرد و پل پوگبا اولین گل بازی را از روی ضربه ی آزاد به ثمر رساند. خط دفاع اسیب دیده ی تیم میزبان از هم شکافت و به سامی خدیرا اجازه داد که دقیقا از وسطشان دریبل کند و یک گل نفیس به ثمر برساند و غلبه ی یوونتوس را پررنگ تر جلوه دهد.

 

با توجه به اینکه یووه خیلی راحت داشت گل می زد، ونتورا به اندازه ی کافی تلاش کرد و تیم تورینو را با روحیه به نیمه ی دوم فرستاد و ذهنیت آنها که بعد از گل پوگبا به هم ریخته بود برگرداند. تیم بسیار مصمم تر شد و و برای پوشاندن ضعف هایش در دفاع، از خصوصیات هجومی اش استفاده کرد. تنها 3 دقیقه طول کشید که پنالتی بگیرد و آندره آ‌ بلوتی به بوفون گل زد، کسی که در ابتدای بازی رکورد قبلی بسته نگه داشتن دروازه را از روسی گرفت و به نام خود ثبت کرد. مکسی لوپز که بازی فیزیکی تری ارائه میداد، به خوبی توانست روی دفاع یوونتوس فشار وارد کند و روی بازیکنانی که انرژی زیادی در بازی روز چهارشنبه صرف کرده بودند تاثیر منفی بگذارد. انها در نیمه ی دوم هم گل صحیحی زدند که به اشتباه آفساید گرفته شد. گراناتا با تلاش های یووه برابری کرد اما در چنین لحظاتی است که تیم های صدرنشین کنترل دوباره ی بازی را به دست می گیرند. بانوی پیر با داشتن یک پوگبای بی عیب و نقص و الوارو موراتای خوش تکنیک و با همکاری این دو نفر به گل سوم رسید، دقیقا در لحظاتی که یووه نتوانسته بود تورینو را به اندازه ی کافی به دردسر بیندازد. علی رغم میل و خواست تیم میزبان، کفایت یووه به همراه مهارت های فردی برترشان باعث رقم زدن تفاوت دو تیم شد و دابل موراتا در دقایق 63 و 76، یک پیروزی آسان ― البته فقط در ظاهر امر ― را به ارمغان اورد.

 

نمرات بازیکنان:

 

بوفون: 8، این دروازبان پیشکسوت رکورد شکست و هیچ کس از او برای داشتن چنین رکوردی شایسته تر نیست. یک دروازبان خارق العاده و رهبری تاثیر گذار، او همواره به خوبی دفاعش را سر و سامان می دهد، در مورد پنالتی کار خاصی نمی تواند بکند.

 

روگانی: 7، در دور کردن یک ضربه برای حفاظت از بوفون به خوبی کار کرد، این بازیکن جوان باید به عملکردش افتخار کند، پخته و هوشیار، دفع توپ ها و قطع پاس های او به امنیت دفاعی اطمینان بخشید.

 

بونوچی: 6، یک بار دیگر خونسردیش را از دست داد و اغلب به نظر می امد به مشکل خورده است، هم تیمی هایش در دفاع بارها به دادش رسیدند، اما با این همه همواره مصمم به نظر می رسید.

 

بارزالی: 7، او شگفت انگیز و کاملا کنترل شده بود، طبق معمول، با اعتماد به نفس و بازیکنی که همیشه از هوشش برای دفاع استفاده می کند. او با مکسی لوپز جنگید و از دروازه ی بوفون محافظت کرد.

 

لیختشتاینر: 5، او در حرکات رو به جلویش کمی تا قسمتی افتضاح بود، نتوانست به شکل موثر نفوذ کند و به ماریو مانژوکیچ بی پناه کمک کند، اما با این همه در وظایف دفاعیش قصور نکرد.

 

سامی خدیرا: 7، او دوندگی و حرکات بدون توپ خوبی داشت و پاس های خوبی ارسال کرد. به زیبایی مستقیم حرکت کرد تا دفاع تیم میزبان را به دو تکه تقسیم کند، گل زیبایی به ثمر رساند یک امتیاز از او کم می کنیم چرا که در انتهای بازی به شکل احمقانه ای اخراج شد.

 

لمینا: 6، یک بازی منظم در خط هافبک، او خیلی تمیز مالکیت توپ را پس می گرفت و توپ را پخش میکرد، اما خیلی هیجان انگیز بازی نکرد.

 

پوگبا: 8، یک عملکرد شگفت انگیز از بازیکن فرانسوی یووه، او نه تنها با ضربه ی آزاد خارق العاده اش گل زد، بلکه کیفیت بی نهایتش را برای دادن پاس گل سوم نشان داد، هوشیار بود، دیدش به او اجازه داد که برای گل چهارم یووه هم پاس گل بدهد، وقتی او اینطوری بازی می کند، سخت است که ببینیم تیم بدون اون چطور می تواند تحمل کند.

 

ساندرو: 6، وقتی قضیه برداشتن بازیکن مقابل باشد، افراد کمی به خوبی این وینگ بک برزیلی هستند. اگرچه اعلام ضربه ی پنالتی بحث برانگیز بود، اما ساندرو باید خونسردتر باشد و اینقدر بی پروا عمل نکند.

 

دیبالا: 7، سخت تلاش کرد، عقب می رفت تا مالکیت توپ را پس بگیرد و فرارهای نفوذی رو به جلو انجام میداد، مصدوم شد و بیرون رفت.

 

مانژوکیچ: 5، یک عملکرد ضعیف از مرد کروات یووه. چند باری خیلی آسان توپ را لو داد و فرارهایش بی ثمر بود.

 

موراتا: 8، یک عملکرد عالی دیگر از بازیکن اسپانیایی یووه. او مهارت های زیبایی دارد، فرارها و جاگیری هایش بسیار هوشمندانه است، دابل خوبی به نام خود ثبت کرد.

 

کوادرادو: 5، او در حرکات رو به جلویش بی اثر بود، امدنش تاثیری در روند بازی نداشت.

 

زازا: زمانی نداشت که بخواهد تاثیری بگذارد.


«به اشتراک گذارید»
Google+ Twitter Facebook
نازنین راهبر
نازنین راهبر«نگارنده اخبار»
ارتباط با نگارنده: